lørdag den 9. marts 2013

Calcutta - Victoria Memorial

 

Torsdag (14. februar = Valentins Day) havde jeg lejet en bil med chauffør, som kørte os til Victoria Memorial Hall - ca. 1 times kørsel gennem byen . . .
Vi blev sat af og som altid i Indien koster entréen RP 10 for indere - og RP 150 for udlændinge (man skal dele med ca. 10 - så det er ingen herregård, men jeg mener: det er princippet!!
Sir William Emerson tegnede i 1901, konstruktionen startede 1904, i 1906 lagde den daværende Prince of Wales fundamentstenen -  
 her er endnu en at de tusindvis af Ambassador biler, parkeret helt oppe ved indgangen ;o)

 Foran Victoria Memorial troner dronning Victoria


 Vores "egen" kronprinsesse Mary, gift med Prinsen af Wales.



Inde i selve bygninger var det forbudt at fotografere - det opdagede jeg først, da jeg havde fået taget nogle billeder
Man kunne tro, at det var forbudt, for at de besøgende skulle købe postkort m.m. - men sådant noget havde de heller ikke her
Ærgerligt, for jeg kunne godt have tænkt mig at sende postkort til forskellige - men det var så ikke muligt ;o)



 Et meget velholdt haveanlæg



 Der klippes hæk
  

Jeg kunne - naturligvis - godt have brugt megert mere tid der, men det kunne gemalen ikke - så vi kørte tilbage til hotellet - han fik morfædre - jeg gik i indkøbscentret - Max og Fabindia


Ingen kommentarer: