tirsdag den 23. august 2011

strik til farmors Liva

Jeg er jo så heldig, at jeg har fået lov til at strikke babytøj
18. juli blev Liva født, 3.610 g og 53 cm, og jeg strikkede trøje og hue i Rasmillas Luksusgarn - en model fra Hendes Verden - herefter var ønsket denne i Fabel 161p - og den samme til Helene, som blev født i april - i Fabel 543p
Helene blev født i april og jeg strikkede denne og disse
Jeg havde egentlig fravalgt at strikke sokker, men Liva lever på så stor en fod, at sparkedragter med fødder ikke dur - så jeg må igang med sokker - måske spiralsokker

Jeg kom jo ikke til Birmingham, så stor var min overraskelse, da jeg modtog disse smukke fat quarters fra Anne - og et meget sødt kort, hvor hun skriver, at hun har købt det til mig i Birmingham "som et plaster på såret" - jeg er jo glad for at strikke babytøjet og skal ikke have betaling for det - men denne påskønnelse er da helt fantastisk - nu må jeg finde på noget at sy af stofferne - har ikke vovet mig til symaskinen endnu
- og samme dag kom brevet om, at Else Mikkelsen af helbredsmæssige grunde stopper med undervisning i Frederikssund - det kommer jeg til at savne - jeg har gået på Lørdag 2 holdet i mange, mange år - med dejlige medkursister og inspiration.

Ingen kommentarer: