fredag den 11. februar 2011

babystrik

En patchwork veninde er så heldig, at hun her i februar bliver farmor til en lille pige - åhh, sagde jeg, hvem der skulle strikke til hende - og jeg blev taget på ordet.
Efter nogen korrespondance blev det til, at jeg skulle strikke Clara kjolen, designet af Bodil Vestergaard Mathiesen for Isager.
Det var imidlertid lettere sagt end gjort - men dag jeg mandag den 24. januar var til møde i Red Barnet, København, smuttede jeg lige ned i Uldstedet. Der fik jeg at vide, at mønstret af en eller anden grund var trukket tilbage af designeren - men de havde da en kopi, jeg kunne købe . . . . . . det kunne jeg jo godt kommentere, men vælger ikke. Jeg valgte bomuldsgarn. Jeg var "artig" og lavede en strikkeprøve, som viste, at jeg burde strikke på pinde 3½ i stedet for 3. Jeg gik glad i gang, men efter det nederste mønster kunne jeg se, at det blev for slattent for min smag - så jeg startede igen, denne gang på pind 3 - jeg er nu nået til bærestykket. Mindste størrelse er 6-10 måneder, så der er god tid.
Jeg købte også Opal strømpegarn - og har nu strikket dels en Fiona kjole (jeg strikkede lige yderligere 2 x mønstre
- dels en mini FLS trøje

I morgen skal de med til patchwork i Frederikssund - så er det spændende, hvad den kommende farmor siger til det.

1 kommentar:

Pia sagde ...

Der er altså gang i dine pinde Liselotte :-D Søde sager....Min firkant er endelig færdig :-O)) Knus