onsdag den 17. august 2011

sommerhuset

DS og DDIL besøgte sommerhuset 4-5 dage under deres besøg i Danmark, og det forårsagede kolosale ændringer - ikke dem, jeg havde ønsket mig, men andre. Træpanelerne, som min fader satte op længe før sin død i 1982, var jeg startet så småt på at fjerne sidste år - væggen mod øst var færdig, og jeg havde fjernet dem under vinduerne mod stranden - jeg havde ønsket at panelerne mod vest blev fjernet, idet det jo er mig, der gør det, hvorefter DH pudser op og maler hvidt - det blev i stedet væggen over vinduerne - og dermed forsvandt også gardinerne. Gasovnen blev flyttet fra kaminen (der ikke virker) til nordvestlige hjørne. Min faders yndlings gyngestol (og nu DHs) fyldte for meget og blev fjernet - det samme den gamle thevogn samt 2 stole - og efter billederne at dømme også en hel del vaser, nips og pynt. Pelargonierne havde overlevet og står nu alene i vinduerne.
Helt ærligt, så var der meget unødvendigt pynt - men det meste var flyttet direkte fra min fru moders lejlighed - og ikke kommet længere.
I værelset havde vi talt om, at min mors 2i1 seng skulle sættes op i stedet for køjesengene - men i stedet blev nederste køje fjernet og en dobbelt luftmadras indkøbt. Skab, stumtjener og 2 stole - samt kokostæppet fjernet - det ser helt tomt ud nu . . . .
Jeg kan næsten ikke vente på at blive i stand til at komme derover . . . .
Udendørs fik DS malet, hvad mit fald forhindrede mig i - og der kommer en sommer igen næste år.


Ingen kommentarer: