mandag den 1. august 2011

Farmor Strik - og haven

Så blev jeg færdig med trøje, hue og tørklæde til en lille pige, hvis farmor har givet mig lov at strikke - hvor heldig kan man være ;o)
Jeg må dog overlade det til farmor at tvætte og købe og isy knapper.
Jeg venter stadig på garn til endnu 2 trøjer, så i mellemtiden strikker jeg videre på Afrodite
Weekenden blev mestendels tilbragt med lugning. Selvom gemalen mente, at det var mere vigtigt at plukke bær til fryseren, så stod jeg fast, for vores indkørsel bærer præg af havekonens udebliven. Lørdag formiddag nåede jeg 1½ time, før regnen kom, men søndag blev det til 1½ time om formiddagen og 2 timer om eftermiddagen. Gemalen blev inspireret og fjernede det gule ukrudt - den sprøjte burde gemmes for ham, for hvad er pænest: grønt eller gult ukrudt??

Jeg er naturligvis nødt til at sidde det meste af tiden, så kørestolen er uundværlig, men når den er kørt i stilling, så kan jeg da gå dertil med krykkerne, og jeg kan også rejse mig og stå - så ikke alene blev der renset i indkørslen til stenene, men også et stykke ind i bedet, der overvejende er præget af skvadderkål!! Gemalen fik bundet såvel Buddleia/Sommerfuglebusk - som Gyvel op, så der blev plads til Perikonen, som jeg fik fjernet døde grene fra. Nu kan vi næsten være bekendt at modtage gæster ;o)
I middagstimen - ja, altså efter venepumpeøvelser m.m. - var jeg på første sal: der blev strøget en mængde af lommetørklæder, der blev skåret 2½" strimler til flere sekskanter, der blev samlet tøj sammen til tvætning og der blev ryddet lidt - ca. 1½ time blev det til, før jeg måtte ned igen.

1 kommentar:

Fríða sagde ...

uha, hvor er du dygtig! jeg tror nu de fleste ville lade haven og rodet passe sig selv indtil de havde kommet lidt bedre til helse. fortsat god bedring!
kh.fra Island
Frida