onsdag den 2. marts 2011

onsdag

Selvom vi nu er gået ind i den første forårsmåned, og DMI lover, at temperaturen vil stige med 1-2 grader hver dag, så er der ikke meget forår over matriklen . . .
nærmere betegnet, så er det gråt, gråt og atter gråt - og temperaturen er under 0. Dog skal man tænke på, at hvis de grå skyer skal forsvinde, så behøves vind - og det har vi da ligesom haft nok af, ikk!
Forleden bad jeg manden på gården om at feje på terrassen og - i det mindste pudse de udvendige vinduer der. Det opfattede han som en samlet handling, og man kan jo ikke pudse vinduer i frostvejr - ??
Derfor tog jeg fat fra morgenstunden af, hentede den største trillebør, kørte over gårdspladsen - HOVSA!! der var vist lidt, der måtte rives sammen - og inden jeg så mig om, så var trillebøren fuld af visne blade, grene m.m.m.
Jeg kørte til terrassen - og her fik jeg flyttet lidt rundt på "møblementet" og fejet alt sammen - noget kunne dog komme direkte i skraldespanden (og hvor kom det så lige fra?)
Da DH stod op fra den ikke særligt virksomme skønhedssøvn, bad jeg ham tømme trillebøren - og så måtte jeg så også beundre den pænere terrasse.
Men der er jo som bekendt altid nok at gøre for en husmoder - så jeg startede på runden med vinduespudsning - startede med blomstervinduet og terrassedøren: gardiner blev vasket, blomster blev "nusset" og vinduerne pudset.
Udsigten blev ikke mindre grå - men forhåbentlig kan det ses, når solen atter kommer forbi.

Ingen kommentarer: