lørdag den 5. december 2009

det kedeligste sjal

For 2 år siden på vævemessen i Glimåkra "kom jeg til" at købe et strikkekit hos Karen Noe
Mønstret var i Hendes Verden for et par uger siden, og Monice viste i StrikCafeen, at hun var startet på det
Det fik mig endelig i gang med at strikke sjalet.
Garnet er lækket - 50% uld og 50% silke. Jeg startede med at hånd-vinde et bundt på 50 gram - og bundtet på 200g vandt jeg så ved "hjælp" af min gamle, knirkende garnvinde. Som altid startede jeg fra midten af garnnøglet, og inden der var gået længe var katastrofen der!!! garnet "uldede" og filtrede fuldstændigt sammen - så jeg måtte vinde det om ude fra - og så bruge adskillige timer på at filtre garn ud.
I begyndelsen gik det meget godt - men der skulle strikkes et langt stykke i retstrikning - så det blev hurtigt meget kedeligt!
Nu er jeg - som det ses på billedet i gang med at strikke frynser til fletning - slå 15 masker op, luk 15 masker af - strik en maske - slå 15 masker op, luk 15 masker af - strik en masker - GAAAB. Nu er jeg da nået ca. 3/4 af det - men så kommer fletningerne - måske bliver det så alt, alt for spændende . . . . Jeg tør ikke lægge det fra mig - for så kommer jeg da aldrig i gang igen.

Ingen kommentarer: