søndag den 8. november 2009

Ugen, der gik

atter en uge er gået - tiden bare flyver afsted.
Mandagen startede med endnu et besøg hos tandlægen - en tand var knækket, den blev rodbehandlet for 17 år siden - jeg husker det som i går. Tandlægen lokkede med en krone - men hvad, hvis en lapning kan vare 17 år, så er det vel også noget . ..
Mandag aften havde vi møde i Red Barnet Køge lokalforening - det blev et langt møde, hvor vi skulle have omfordelt ansvaret. Inger havde ringet til mig tidligere på dagen - og hun vil gerne være med igen. Her kunne jeg komme med en dumsmart bemærkning - det vil jeg undlade - blot glæde mig over at kunne trække på Ingers 28 års erfaring . . .
Jeg skal lige huske at fortælle, at søndag kom vore gulerødder ovenjords - de er godt nok store - nærmest et helt måltid i en enkelt gulerod :-)

Tirsdagens normale program med børnehave fra 9
11 - hvor jeg først kom derfra kl. 12,30 - og StrikCafe kl. 15-17,
blev suppleret om aftenen med gruppemøde her på matriklen - så jeg fik lige kogt lidt jordbærmarmelade midt på dagen . .
Onsdagen bragte regn og heftig vind fra øst - ingen får på marken - luften var absolut ikke mildnet!!! Dette var dagen, hvor jeg skulle vælge mellem 3 vigtige arrangementer: RosQuilterne havde deres hverandenonsdag møde - og Birthe ville undervise i en lille Lene Bjerre inspireret pung - spændende . . .
Red Barnet - der var samarbejdsmøde i København og på programmet var bl.a. genbrugsbutikker . . .

men så var der også min gode veninde og støtte, som i Køge blev fejret for 50 år i gildet. Det var absolut det arrangement, der blev valgt!!!
I løbet af dagen var jeg begyndt at hoste - vanlig tør hoste - så om torsdagen forsøgte jeg "at tage den med ro" for at det ikke skulle udvikle sig.
Normalt konstaterer jeg, at med de udgifter, vi har til DH´s medicin, har vi ikke råd til, at jeg bliver syg - og det bliver jeg da normalt heller ikke - så måske slipper jeg denne gang - ??
Men jeg havde så også en aftale med Inger om at "komme forbi" hende" Vi skulle jo tale ikke mindst om Red Barnet Bolsjer, som havde været Hans's elskede opgave - og nu skal vi forsøge at føre det videre - det bliver så på flere hænder - men vi må se, om vi kan leve op til det . . .
Jeg var lige et smut omkring REMA1000 i Ølby Center, hvor vi har fået lov til at stille juletombola op fredag den 27. og lørdag den 28. november - det bliver spændende med et nyt sted:-)
Efter besøg hos Inger kunne jeg lige nå et besøg hos Patchwork-butikken - var heldig, at Dorthe Jollmann var der - jeg havde nemlig et spørgsmål til taskehanke. Det blev klaret - og jeg blev da også fristet af et AnnAKa juleløber mønster (ses på forsiden til venstre) - vi skal jo være på matriklen i julen i år, så måske kan jeg nå at blive færdig - ??
Fredag var hosten blevet værre - men jeg skulle jo i Kirkens Korshær Genbrugsbutik - min fredagsvagt er 13.30-17 - og salget var godt!! Marianne var min hjælper, og hun kastede sig over sortering af afklippede knapper :-)
Natten til lørdag hostede jeg mere, end jeg sov - så jeg var godt brugt, da jeg kørte hjemmefra for at være i genbrugsbutikken kl. 10-13 - men vi solgte overraskende godt - så det var fint - da jeg kom hjem sov jeg hele eftermiddagen, indtil jeg fandt en opskrift på squash tærte
- en af de sidste squash blev revet og ristet på panden med løg og hvidløg. Æg, mælk og salt/peber blev pisket sammen - den revne ost var blevet for gammel - så den blev udeladt - ligesom persillen - men jeg tilføjede skinke-strimler - så det blev såmænd ikke så ringe endda!!
Lørdag nat valgte jeg så at ty til "opium'en" - og sov tungt lige til kl. 9 - og der var heller ikke meget liv i mig resten af formiddagen.
DH havde plan om at vi skulle hente hø - men idéen blev droppet - og jeg gik på loftet og kiggede efter inspiration - det blev til et sakse-etui til Kirsten, der fyldte år lørdag - så gaven er ikke ret meget forsinket . . . .
Stoffet med røde trådruller passer perfekt til min røde skræddersaks med "red hat lady"-vedhæng
- og så er det vist tid til at se forbrydelsen.
I morgen må vi så se at få hentet noget hø . . . . .

Ingen kommentarer: