søndag den 1. november 2009

søndag i Fredericia og Nyborg

Man skal jo benytte sig af at være "sluppet fri" - og søndag den 25. oktober kørte jeg fra Trinity kl. 14, og via et kort besøg hos min kusine, som var snottet, kørte jeg til Dronning Margrethe hallerne, hvor der var husflidsudstilling. Selvom jeg ankom kl. 15 - dvs. 2 timer før lukketid - måtte jeg betale fuld entre (kr. 80!!!) skumle, skumle.

Der er en grund til, at jeg ofte vælger husflidsmessen i Roskilde fra - og den grund kunne jeg have brugt her - der er simpelt hen for meget krims-krams, som jeg ikke er interesseret i . . .

Jeg mødte dog nogle patchworkere, som jeg fik en snak med - og jeg investerede hos Tante Grøn i en spændende opskrift på tørklæde 3i1 - og ligeså spændende garn i forskellige farver inkl. limegrøn!! Jeg var heldig at få 11 D-ringe (skal egentlig bruge 12 til folde-ud syæsken, men kan vel improvisere) - og så fik jeg noget knyttebånd - Frida ønskede turkis . . .
Jeg havde god tid de 2 timer, jeg havde til min rådighed . . .

Derefter kørte jeg mod Nyborg, hvor Isabella ventede med dejlig tærte - jeg havde medbragt 2 strikkede huer - Isabella er lærer i Slagelse - og møder der 2 hjemløse, der bruger plastikposer som huer - nu får de hver en strikket hue!!
Den blå er af garn fra Brugsen - den brun-stribede er af superwash garn - Hanne Kludekone havde nogle rester, hun ville sende mig - der var en hel kasse med en snes nøgler!!! nu har jeg rigeligt garn til mange huer - og måske også andre projekter til hjemløse samt til kvinder og børn på krisecentre

Ingen kommentarer: