onsdag den 30. juli 2008

Zig Zag, Paneler, spiralsokker til Silje og Strik Café


Jeg har længe sukket efter syvejr - men det bliver det ikke.
Det har været varmt og solrigt i mange dage nu, og så føler jeg li'som, at der er mødepligt i haven. Det bliver spændende at se, om haven bliver helt perfekt og ukrudtsfri til næste år, hvor jeg er pensionist på heltid - ja, det kan kun tiden vise.

Det er også lidt nemmere lige at strikke en omgang eller en pind mere - så jeg er nået lidt langt på min ZigZag - men dog ikke så langt, at jeg kan nå at blive færdig til vi rejser til Sri Lanka på lørdag.
Spiralsokkerne til Silje er nu færdige - der blev 3 af et nøgle - 3??? spørger man måske - men hvad skulle jeg ellers lige bruge resten af det nøgle til - og så slider hun dem jo ikke så hurtigt - eller??

Paneler - dette er 3. gang, jeg strikker modellen - først i Aldi bomuld - den blev mega-tung!! - og så i Netto silke - den er ret lækker - men denne gang er det så i Marianne Isagers mercericerede bomuld, og det er rigtigt lækkert at strikke i - jeg købte det med rabat her - og fik en super behandling :-)

Strik Caféen i Café Gimle, Store-Heddinge, som Pia og jeg startede i januar 2007 hænger i en tynd tråd. Anette, der startede caféen og havde den, da vi startede, gik træt i det og overdrog den til Janne, som gerne ville have, at vi fortsatte hver tirsdag kl. 15-17 - men desværre, hun fik den banket godt ned - og besluttede så for en lille måned siden at lukke med få dages varsel - så var gode dyr rådne! Vi fik tilbud om at være i Silkebutikken, som ikke er åben mere, men Vibeke havde nøgle og fik lov til, at vi kunne benytte lokalet.
Fint - men, men, men - Eva kunne ikke komme derind med sin kørestol!!

Biblioteket var jo også en mulighed - men her skal de først drøfte, om de vil have os ind - og det kan jo tage sin tid.

Så kontaktede jeg kommunen for at høre om lokalerne i Nørregade 17 - jo da, dem kunne vi da godt bruge, hvis vi kunne blive enige med "de aktive pensionister", som benytter en del af lokalerne. Jeg havde et møde med formand, kasserer og et par medlemmer - og de havde ingen aktiviteter tirsdag eftermiddag - men, men, men - vi skulle være medlemmer og betale 30 kr i kontingent om måneden - og betale ½ år forud. Jeg foreslog, at vi fik et "prøvemåltid" - dels for at høre, hvad de andre sagde til det - dels for at finde ud af, om Eva kunne komme igennem de indvendige døre - der er kørerampe til indgangsdøren.
Det er jo ikke optimalt at der skal betales kontingent, for det udelukker jo eventuelle andre, udefrakommende i at deltage - men vi blev enige om at takke ja, indtil Café Gimle måske åbner med ny ejer.

Ingen kommentarer: