onsdag den 30. juli 2008

Åh, at applikere en iris


Appliker din yndlingsblomst - lød ønsket - men når nu iris absolut er min yndlingsblomst - så elegant. Den ikke holder længe i stuen, men er skøn at skue i haven. Jeg har nogle gamle, blå fra Lolland - og de trænger til at blive plantet om - det må blive til efteråret - nu har jeg jo tiden .....
men hvordan applikerer man den lige??
Ifm. at jeg skulle finde et mønster til bryllups quilten, lånte jeg nogle bøger af min patchwork-veninde (hun har om muligt flere bøger end jeg har), og da hun opdagede, at hun havde 2 af den samme bog - så fik jeg: Encyclopedia of Classic Quilt Patterns - 101 All-Time Favorites - og minsandten om ikke der både var til bryllupsquilt - og en quilt med iris'er - og resultatet blev således. Det er skønt og beroligende at applikere - man er li'som nødt til at sidde helt stille - og det er ikke noget, jeg normalt gør i - men måske kommer det nu i pensionisttiden. Jeg bruger normalt YLI silketråd - og forleden opdagede jeg, at http://www.birkelundfatquater.dk/page159.html har YLI silketråd til halv pris – det blev godt nok dyrt!!! - man må jo have alle farver, selvom grå i princippet kan anvendes til alt - men nu kan jeg bare applikere derudaf:-)

Ingen kommentarer: