søndag den 27. juli 2008

sommerhus

Tirsdag gik det så løs:
Gert startede med at male skorstenen, og vi har nu strandens hvideste skorsten :-) - derefter kastede han sig over taget, der først skulle lappes i alle huller og jeg gik i gang med at skrabe løs maling af vinduerne.
Efter forsigtigt at have fjernet al løs maling og det meste kit - tog jeg grovere midler i brug - nemlig en elektrisk sliber - derefter fik alle vinduer en omgang Gori grundingsolie. Da det var tørt, begyndte jeg at kitte - der var rigtigt mange kanter at kitte!!!
Onsdag morgen tidligt fortsatte jeg med at kitte vinduerne - Jeg havde selv købt en bøtte linoliekit, men for en sikkerheds skyld havde DH købt endnu en bøtte - den var brun - men det ses ikke, når først det er overmalet med blåt. Næh, måske ikke på den side - men indvendig, tjaaa - så lærte man det!!! Jeg fik da brugt rub og stub af begge bøtter kit til vinduerne.
Jeg var så nødt til at køre til XL Byg i Otterup efter maling - jeg medbragte en "skal", så jeg fik næsten samme farve igen - for, som min far i sin tid sagde, sommerhuset er "blåt til lyst".
Hvert år er der en patchworkudstilling i Dyrup Kirke - Dyrup, sagde hende, der er født i Grønnegade, Odense - det ligger da ikke langt fra Otterup - lige oppe i Næsby - så der kan jeg lige smutte ind og kigge!!! - jeg skal så lige fortælle, at Dyrup ikke ligger i Næsby - Dyrup ligger langt ude ad Faaborgvej - så lige og lige - men jeg fik set udstillingen - en del nydelige restetæpper o.lign - ikke meget nyt under solen - men nydeligt! Her er et par quilts fra udstillingen - først Agnete Holm Larsen leg med 9-patch - også kaldet hidden 9-patch - og nederst Lone Olesen's restetæppe, hvor hun har brugt en del silkerester.
- og når jeg så alligevel var ved Odense, så kørte bilen af sig selv lige op til GarnBixen i Søndergade, hvor jeg fik købt strømpepinde i 2,5- jeg havde mistet den ene, da Silje prøvede de ikke helt færdige spiralsokker - så nogle spændende nye (mestendels Marianne Isager) strikmodeller - og ikke mindst fik en fornuftig snak om strik - og var i Tørresø igen ved 14.30 tiden, så jeg nåede at kitte færdig og male alle vinduer første gang.

'For lige at illustrere nødvendigheden i at male, er her et billede af før og efter maling - jovda - det pynter. Jeg glemte lige at fortælle, at Gert tirsdag også fik malet med cempexo - det var noget, der pyntede. Gert fik spredt asfalt/tagtæt over hele taget, så nu er det forhåbentlig tæt - og vi kan gå i gang indendørs.
Torsdag aften kørte vi atter mod Stevns - det var dejligt med 3 hele dage, hvor vejret bare var med os - og nu har vi da ikke det hængende over os.

Fredag var mit livs sidste feriedag - underligt, at der nu ikke længere er brug for min arbejdsindsats - dvs. jeg er trods alt ønsket en gang imellem efter behov, det er da altid noget.

Ingen kommentarer: