torsdag den 5. maj 2011

vaskeklud

Hver tirsdag eftermiddag har vi StrikCafe i Cafe Algade - og får kaffe og strik-kage til fornuftig pris - og den første tirsdag hver måned er vi nogle, der bliver og spiser
På toilettet har Pia en kurv med vaskeklude, der kan benyttes som engangs håndklæder
Jeg foreslog, at de, der vil, strikker en eller flere klude - og gik så også selv i gang. Jeg spurgte på webstrik efter mønstre, og modtog adskillige link og opskrifter - men endte ud i denne domino-sag
slog 83 masker op og strikkede først 6-8 pinde ret - og derefter striber med hhv. glat og ret - og med 3 masker ret i begge sider - næsten færdig lukkede jeg af for 5 masker - og slog på næste pind 3 masker op (til eventuelt ophæng) - her kommer nogle af de link, jeg modtog

her skal man være medlem, her frigives 10 rækker hver dag i 5-6 dage - 2 klude om ugen.
og en til og en rund klud - man kan søge på dishcloth - og finde utallige mønstre og idéer
og inspiration her - søger man på cloth circle også på Familie Journalen -
så der er ingen grund til at løbe tør for opskrifter - jeg er dog gået i gang med endnu en domino - denne gang i vaffelstrik - 4 ret, 4 vrang - og skift efter hver 4 pinde

Ingen kommentarer: