søndag den 7. december 2008

Strik til hjemløse

Efter at have strikket 2 par sokker på rundpind og startet på det 3. var jeg lidt træt af at strikke sokker - det bliver jeg hurtigt!!!

Jeg fandt så den opskrift til huer frem, som jeg for et par år siden strikkede efter - og jeg har nu strikket 5 huer - og sørme også et par pulsvarmere. Pulsvarmerne bliver strikket begge på en rundpind på en gang - så kan jeg jo bruge garnet til sidste tråd!!

Opskrift til huen:
Nissegarn fra Netto, rundpind nr. 4, 40 cm
slå 105 masker op og strik 2 ret, 5 vrang hele vejen rundt
strik 12 cm og tag derefter ind til 4 vrang hele vejen rundt
strik 3 cm og tag derefter ind til 3 vrang hele vejen rundt
strik 3 cm og tag derefter ind til 2 vrang hele vejen rundt
strik 3 cm og tag derefter ind til 1 vrang hele vejen rundt
når huen måler 23 trækkes tråden gennem alle masker og syes fast til.

Opskrift til pulsvarmerne
Nissegarn fra Netto, rundpind nr. 4, 80-100 cm
Slå 40 m op - med garn fra begge ender af nøglet
strik rundt 2 ret, 2 vrang
Når arbejdet måler ca. 20-22 cm eller ønsket længde, strikkes en omgang ret og en omgang vrang - og der lukkes løst af.

1 kommentar:

Kirsten Hedam sagde ...

Hej Liselotte

Dejligt at du deler dine opskrifter med os. Nemme "fjernsynsopskrifter" er altid dejlige. Nu vil jeg bare lige spørge dig om, hvor mange masker 40 cm er. :-) måske du lige skulle rette i pulsvarmerne, så der står 40 m.

Hilsen
Kirsten Hedam
Nyborg