søndag den 7. december 2008

Sommerhus vinterlukkes

Jeg har sagt det før, og det vil jeg gerne gentage - jeg forstår ikke, at jeg har så meget at se til, nu hvor jeg er på efterløn!! Andre har sagt det før, men jeg har jo hverken børn - og slet ikke børnebørn, der skal passes - og alligevel var der pludselig kun een dag før jul, hvor vi kunne køre til Nordfyn og lukke sommerhuset helt for vinteren - og det var onsdag den 3. december!!
og så - da jeg stod op onsdag kl. 7, var der et tykt lag sne på bilen, og det sneede en hel del!!

DH var meget negativ overfor at køre, men som sagt, der var ikke flere dage, så vi kørte af sted, og da vi kom ud på større veje, var føret da også fint. Først kørte vi til Bilka Odense, hvor vi foruden rugmel, rugkerner, Mamma Mia DVD'en, diveres julegaver - også købte granpynt. Derefter så til Odense Kirkegaard.
Vi var ved sommerhuset lidt over middag, og medens DH fik lukket alt vandet af i badeværelset, hældt salt i toilettet og hængt nyt Kalciumklorid op - fik jeg samlet sengelinned m.m. og pakket alle pelargonierne i 2 klapkasser. Vi klarede det minsanten på ca. ½ time!!
På vejen tilbage var min plan endelig at kigge indenfor i Basar Vest - men DH insisterede på, at det ville være uansvarligt at vente for længe med at køre hjemad, for det ville blive snestorm!!! - så vi kørte ind til byen, og efter at han var parkeret med en kop kaffe på Café Gertrud, fik jeg lige en halv time til at se HEELE Odense - herregud hvad er en halv time???

Jeg nåede ned i Tante Grøn, hvor Lastrada var udstillet - fik prøvet den og konstateret, at den skulle strikkes i M/L - jeg købte jo kittet for meget længe siden, da Hanne Falkenberg var i Badstuen, så mon ikke jeg snart skulle komme i gang?? Jeg fik også købt en Addi Turbo nr. 4 - jeg ville gerne have en 100 cm, men 80 cm var det længste, de havde, og efterfølgende har jeg konstateret, at det var langt nok til 2 pulsvarmere.

Så kiggede jeg lige ind i Bahne og købte Trip Trap nisser på tilbud. I Magasin har de lavet en Esprit butik der, hvor toiletterne var i kælderen - og jeg måtte stå i kø op ad en trappeopgang til ét toilet - det var bare ikke i orden!!!
Jeg nåede også i Søstrene Greene og fik købt et par ting til en Winter Game - og så var tiden løbet.
På vejen hjem sneede det ganske rigtigt, så han fik ret!!! - og det sneede faktisk ret meget, så jeg måtte køre hele vejen hjem - det var lidt hårdt - men nu har jeg ro i sjælen!! Der er lagt pynt på begge gravsteder og sommerhuset er klar til frostvejr!!

1 kommentar:

Fríða sagde ...

wow, jeg synes nu du nåede MEGET på din halve time i Odense. dejligt at få overstået nogle ting der bare skal være færdige. flotte ting du har strikket til varmestuen.
kh.fra Island
Frida