tirsdag den 28. februar 2012

turen går til - Dhaka Bangladesh

Søndag den 5. februar vågnede vi - som søndagen før - op til, at det havde sneet. Temperaturen var nået ned på 2-cifrede minusgrader. Vi kørte hjemmefra i rigeligt god tid, først til Faxe og Jan, som skulle bringe og hente - samt have bilen i perioden. Det var fedtet på vejen til Kastrup, men vi ankom i overordentlig god tid, så der blev ventetid, før Qatar Air åbnede for check ind. Med alle ønsker opfyldt havde vi overvægt - også på håndbagagen. Skønt vi kun havde en fælles håndbagage, må den alligevel ikke veje over 7 kg - dertil hver en kuffert på max 23 kg . . . Prisen var dog til at overse. Flyet var forsinket en time, så vi først kom af sted kl. 16 men ½ time blev indhentet. Heldigvis er det nu vores 4. rejse med Qatar Air, så jeg var forberedt på trappen fra flyet og derefter bus. Der var indført 4 forskellige farver på papirerne - som hver passede til der, hvor vi skulle af bussen
Security gik gnidningsløst, og jeg havde ikke brug for mine røntgenbilleder. Doha har tidligere været en overskuelig lufthavn med kun 20 gates, men siden vi var her sidst i august 2008 var den blevet fordoblet til 41 gates - og vi skulle naturligvis helt ned i den anden ende (37) - heldigvis havde vi god tid til både 2 x rygerum samt toiletbesøg og skoskift.
Efter endnu 5 timer ankom vi til Dhaka mandag morgen kl. 9.30. Vi fik Visa on Arrival til 50 USD/person, fandt vore kufferter og kunne komme ud til DS som ventede os med bil og chauffør. Her oplevede vi for første gang kørsel i Bangladesh . . . . . . Der var vejarbejde det meste af vejen, kø og utroligt megen trafik, hvilket ikke mindst skyldes at der kun er ca. 10% af de veje, vi har her i Danmark. DIL ventede med morgenmad - hundene, gravhunden Ae-Ja og labradoren Chinni gør meget af os, især sidstnævnte som ikke synes om nye mennesker og snapper - især efter mig. Resten af dagen gik med udpakning, morfar - og sol på altanen.