torsdag den 1. september 2011

gensyn med sommerhuset

Torsdag i sidste uge pakkede vi Mazdaen og kørte mod Nordfyn og sommerhuset. Gemalen har ikke haft kørekort til Fyn i mange år, så foruden trafik-magda måtte jeg også hele vejen fortælle, hvor vi nu skulle køre. Det er en lang tur, hvor vi plejer at deles, så jeg foreslog, at vi kunne tage en lille pause i Langeskov (der er imidlertid ikke meget tilbage af patchworkstofferne - men det ikat, jeg ville have, var der)
Kongens Fald var det ikke, men her var det, jeg blev en falden kvinde . . .
DS fik malet det, jeg ikke nåede på nordaltanen

- og malede også sydsiden af værelset

Jeg grundede og malede 2 gange på den blå dør, men den skal da vist have et par gange mere - men det bliver næste år.
DS fjernede nederste køje, nu er det rum for diverse sengetøj, puder m.m.
Fredag fik vi samlet alle gamle dyner, puder og hynder, puttet i klare sække og nærmest fyldt Mazdaen - og gemalen kørte til genbrugen i Otterup - den med det uhyre venlige og hjælpsomme personale - så er det jo en fornøjelse ;o)

Sommerhuset har aldrig før været minimalistisk og Feng Shui, så jeg fik fundet mange af ting og sager frem fra garagen -

Højdepunktet var, da Gemalen fandt sin højtelskede gyngestol - jeg havde heldigvis medbragt en kamuflerende quilt

Grunden til, at vi kørte i Mazdaen, var også, at det så var lettere at medbringe kørestolen, som var absolut nødvendig, for at jeg kunne deltage i Dansk Patchwork Forenings 25 års jubilæumstræf i Odense - OCC. For et år siden havde jeg tilbudt Sanne og Gitte, at de kunne overnatte i sommerhuset. De kom fredag aften, og efter vi havde spist, kørte gemalen mig til OCC - og han agerede så butler for pigerne. Søndag kørte han i så tilpas tid, at han lige kunne komme inden om genbrugen med flere hynder, ødelagt havestol og en gammel støvsuger, før han hentede mig, og vi kørte hjemad i strålende regn.

Ingen kommentarer: