søndag den 18. september 2011

er jeg mon ved at være et gammelt drys . . . .

I løbet af sidste weekend blev jeg fristet til at deltage i foredrag i Æblehaven, Faxe mandag eftermiddag kl. 13.30: Foredrag v/ Jette Schiøth og Filippa Gårdbo. I tiden omkring den amerikanske borgerkrig som rasede fra 1861 til 1865 - blev der syet rigtig meget patchwork, og den periode er en meget vigtig brik i patchworkens historie. Vi ser på tiden op til krigen og belyser baggrunden for udviklinge. Vi fortæller om de symønstre, farver og stoffer, som de brugte. Vi kigger også kort på, hvad der efterfølgende er sket. Undervejs viser vi smukke patchworktæpper frem, som har sammenhæng med det vi fortæller. Tæpperne er syet i genoptrykte stoffer fra tiden omkring den amerikanske borgerkrig. Foredraget henvender sig til alle syinteresserede, men også historisk interesserede.
selvom jeg jo allerede var tilmeldt foredrag om aftenen i Køge - så jeg kørte kækt afsted til Faxe - og det var et dejligt foredrag. Onsdag var der så sæsonstart i RosQuilterne - og jeg fandt ud af, hvorfor jeg i første omgang ikke havde meldt mig - for onsdag den 21. september skal vi høre det samme foredrag i Hedehusene - OK, det kan godt høres 2 gange - og jeg fik overtalt Bente H til at medbringe sin Dear Jane (i Faxe så vi en quilt, hvor blokkene var syet sammen og quiltet på maskine)
Men tilbage til mandag aften - Lis hentede mig - og vi kørte til Patchworkbutikken i Køge
Ilse Iversen fortalte om sin spændende rejse på tværs af USA sammen med sin veninde og svigerinde - Lis købte bogen og fik den "generet"

Et spændende foredrag - og Ilse havde medbragt alle de quilts, hun har syet, inspireret af de mønstre, hun fik på rejsen.

Tirsdag var jo business as næsten usual: genoptræning kl. 13-14 (jeg kørte selv for første gang) - og gemalen kørte mig til StrikCafé 15-17 - med efterfølgende middag på Caféen.

Onsdag var der fødselsdag kl. 10 - og som nævnt RosQuilterne om aftenen - gemalen kørte mig til Maria, som kørte resten af turen - og også kørte mig hjem.
Torsdag var det valgdag - vi gjorde vores pligt, og hende, jeg stemte på, kom atter ind . . .
Fyssen har indset, at det er en god idé med genoptræning 2 gange om ugen - så der er startet endnu et ankelhold torsdage kl. 13-14. Tirsdag var vi på trampolinen første gang, og jeg har åbenbart nogle muskler i mellemfoden, som ikke er blevet aktiveret før - det har jeg kunnet mærke hele ugen. Jeg undrede mig over, at jeg fint kan gå op ad trapper, men stadig ikke ned ad trapper - det demonstrerede fyssen så med en kasse: jeg kan simpelthen ikke bøje så meget i anklen, at knæet kan komme langt nok frem - så jeg må væbne mig med mere tålmodighed.
Fredag forsøgte jeg at slappe af - det var også tiltrængt, da det havde været en lidt hård uge - men jeg føler jo selv, at jeg har meget til gode . . . . .

Ingen kommentarer: