søndag den 10. april 2011

strik-in weekend på Stevns - garnkøb

Fredag til middag ankom Anja, Connie og Sus her til matriklen - Anja var kørt fra Egernsund godt 8, og de kørte sammen fra Basselund - med Sus ved rattet. Vi havde glædet os lææænge - lige siden sidste sommer, hvor besøget blev aftalt, idet jeg skulle være alene på matriklen . . . . Når katten er ude . . . . De fik lige anvist værelserne og vi fik lidt frokost og så kørte vi med mig ved rattet i Suses bil til Tessebølle Garn og Pil, hvor jeg havde aftalt med Birgit at vi ville komme.
Vi havde alle en plan om Camomille. Connie allerede var i gang. Jeg havde i forvejen købt en-trådet flerfarvegarn fra Hjelholt - og skulle så have en matchende entrådet tynd -
Der skulle bruges 150 g - så Anja og jeg delte et bundt, Anja købte ensfarvet mørklilla af mit gotlandske pelsuld - og Sus købte en anden farveskiftegarn samt en tynd limegrøn.

Derefter gik turen hjemad, lige ind i "min butik" Kirkens Korshær Genbrug i Strøby Egede, hvor alle 3 - og især Anja fik købt adskillige gode ting . . . . Desværre fik jeg ikke tage billeder om fredagen - ÆV!! Lørdag var det pænt vejr men nogen vind - så morgenterrassemøblerne blev flyttet ned foran hoveddøren . . . og vi blev alle mere eller mindre røde . . . Alle kasser med mit gotlandske pelsuld kom frem og så blev der så sandelig købt ind. Connie og Anja købte til hver et skyggesjal i grå og petrol - og med midterstriber i lime og bordeau

Både Sus og Connie købte mere garn til deres dominotæppe, så nu er jeg næsten udsolgt i en del farver . . . godt, at jeg har penge tilgode hos Hjelholt, så jeg har til udbetaling af ny sending.



Indimellem strikkede vi så alle "i kor" på Camomille - her ses fra venstre Anja, mit, Sus og Connie - det lys- og mørklilla stribede er Nico, som Anja blev næsten færdig med i løbet af weekenden

3 kommentarer:

Ann sagde ...

Det ser ud til at have været en hyggelig, lærerig og solrig week-end.
Flotte Camomiller og spændende garnfarvning.

Merete sagde ...

Sådan en weekend er bare guld værd. Jeg har selv været på en her i marts. Dejligt at være sammen med andre med samme interesse.

Pia sagde ...

ÅÅÅh hvor har I da hygget jer tøser....Skønt at se :-)