søndag den 24. april 2011

Langfredag - færdigt strik

Sådanne 2 dage - næsten kun med strikning - kan virkelig rykke . . . Anja og Sus havde været på kursus hos Annette Danielsen i Ry og lært en masse - jeg er da slet ikke misundelig - men vil da gerne inviteres en næste gang, hvis muligheden kommer . . .
Bl.a. sammensyning med maskesting - fra retten - Sus blev færdig med Afrodite - og først syede Anja den ene side sammen - til UG med kryds og slange - og så skulle jeg sy den anden side. Det var dog mere, end jeg lige kunne klare - var meget omhyggelig med ikke at stramme for meget - og fik så ikke strammet nok - Så Sus syede tilbage og derefter korrekt . . . . Blusen er absolut værd at strikke, så den er nu også på den lange to-do liste

Jeg blev færdig med min første Camomille - den bliver passende i størrelse, når den er vasket og blokket - men kanten er for kompakt . . .


Mandag var der i Familie Journalen en opskrift af Lene Holme Samsøe på en trøje, som jeg straks kunne se muligheder i. For en hel del år siden købte jeg noget Cotton Chenille af en webstrikker i Herfølge - og det har ligget og ligget lige til den forrige weekend, hvor der var strik-in her på matriklen.
Modellen var strikket på pind 4½, men jeg lavede strikkeprøver på såvel pind 5 og 6. Pind 6 blev "slasket", så 5 blev valgt, og efter strikkeprøven valgte jeg at slå op efter mindste størrelse.
Jeg havde kun 10 nøgler, så i stedet for at strikke ærmer, så slog jeg det antal masker op, de skulle ende med og strikkede bærestykket.
Det kostede en hel del tilbagestrikninger fredag formiddag at få halsen tilfredsstillende
Jeg har nok besluttet ikke at strikke ærmer - en vest i den facon er lige mig.

Jeg har nu knapt 3 nøgler tilbage og er startet på et forsøg på tørklæde
- starter som domino, men fortsætter lige op
- jeg ved, at jeg har set en opskrift et eller andet sted

- mon nogen kan hjælpe mig??

Ingen kommentarer: