fredag den 5. marts 2010

Klintekongen Quiltere - udstiller i DiBa Bank

8. august 1996 var vi et par quiltere, der inviterede til stiftende møde i en lokal quiltegruppe på Stevns. På det tidspunkt var idéen med lokalgrupper stadig ny, og der kom 35 interesserede. Vi besluttede at mødes den første torsdag i hver måned.
Nu om dage er der ca. 70 lokalgrupper under Dansk Patchwork Forening og mange af de oprindelige deltagere er fordelt i Haslev, Køge o.a.
Vi er nu en mindre, pæn gruppe - mødes stadig den første torsdag i hver måned - men nu på skift hos hinanden.
I sensommeren 2009 havde Aase talt med DiBa - og de ville gerne have en udstilling i marts 2010. Tiden løber og pludselig var det så lige blevet marts - og onsdag var vi så i banken og fik hængt et bredt udsnit af hvad der gennem årene er syet i gruppen.
i 1998 blev det besluttet at lave et logotæppe - dvs. de, der havde lyst til det, kunne sy en blok (færdigquiltet) og de blev syet sammen - blokken i midten med Klintekongen havde jeg helt glemt, at jeg syede - ja, det var den gang, man syede over pap :-)
I vindueskarmen blev der plads til småting som tasker, puder, dækkeservietter, grydelapper o.lign.
jeg nåede lige at blive færdig med lukkekanten på mine Disappearing 9-patch - så 2 grønne og 2 røde kunne komme med.

og på den ene væg blev mine 2 større quilts hængt op

Ingen kommentarer: