søndag den 14. marts 2010

endelig week-end

Vi havde fået bud om, at vognmanden ville hente skind fra garvning i Sverige mandag den 15. marts - og han var godt nok hurtig i år, for han ankom fredag den 12 . . . . .
Lørdag var min en-lørdag-om måneden Patchwork hos Else Mikkelsen i Frederikssund. Det var min tur til - sammen med en anden - at stå for hhv. morgen mad, kaffe og the hele dagen, og eftermiddagskage - jeg skulle have brød m.m. med til morgensamlingen, så jeg skulle af sted lidt før for at komme til bageren og købe 2 brød - det blev havrebrød og valnødbrød - tænk sig, at et brød nu om dage koster kr. 28,- !!!
Jeg havde blokke med til et projekt, som jeg ikke kan vise billede af - men jeg kan da lige vise Gittes Buggy Barn Stjernetæppe. Det er meget populært p.t. - jeg startede forrige år på nogle stjerne i rødt og grønt - det blev lige lovligt julet - og de ligger i en kasse og venter på tiden. Jeg fik dog den gang lige syet en lille quilt med 2 stjerner til EB mødet her på Stevns i 2008.
Søndag tog det lidt længere at sove. Jeg blev lørdag fristet over evne og bestilte baquette med kylling og bacon - og glemte så lige at fortælle, at der ikke måtte være rød peber i. Pyt! tænkte jeg - jeg tager dem da bare ud - men det er øjensynligt ikke nok, for efter en halvtime begyndte øjnene at løbe i vand, der kom "grus" i - og de blev røde og irriterede - ØV, ØV, ØV - forhåbentlig er det ovre til mandag, så jeg atter kan vise mig uden for matriklen. Efter tøjvask og støvsugning krøb sofaen op på ryggen af mig - og der blev dømt 4-stjerne middage med Pyrus, Anette Kokholm, Villy Søvndag - og en eller anden reality-gås. Det var god underholdning - og jeg fik strikket et par sokker færdig til en fødselsdag i nær fremtid . . . . .
Som det ses på billedet, kom der atter sne - men de store bunker på gårdspladsen er ved at trække sig tilbage. DH fik banket en sti gennem snebunkerne, så fårene kan komme på marken, og han fik rydder foran døren, så han kunne lukke den for natten - nu varer det sikkert ikke længe, før der kommer små lamser . . . . .

Ingen kommentarer: