søndag den 26. oktober 2008

djævelhuer til fortidligt fødte babyer - og Varmestuen Næstved

For et par år siden havde jeg et vikariat i Bauhaus, City 2.
Jeg holdt i kø hver morgen på Taastrup og blev på dels af et medlem på webstrik-gruppen (som strikkede i kø) dels på Strikkefestivallen i Svendborg af Anne - og ventetiden blev udnyttet til at strikke de meste af 14 huer, som jeg netop har taget mig sammen til at vaske, så jeg kan få afleveret dem på Næstved Sygehus. Jeg strikkede i bomuldsgarn – efter Annes opskrift:
Jeg slår op på p2½ eller p3, 23 eller 32 masker. Dette giver 4 forskellige størrelser. Hele huen strikkes ret.
Strik 1 pind ret – og tag derefter ud/ind på hver anden pind
13 ind-/udtagninger - inden for 2. maske og før sidste 4 masker.
13 ud-/ind
8 ind-/ud8 ud-/ind
13 ind-/ud13 ud-/ind
13 ud-/ind
Luk af. Husk at lave syningerne flade.

Før jeg kører til Næstved Sygehus har jeg lige et andet projekt, idet jeg har lovet Lise på Varmestuen Næstved, såvel sengetøj som diverse krus. Sidste søndag havde vi (Red Barnet Lokalforening Køge) loppemarked i Herfølge Sognehus, og jeg fik overskydende krus med hjem. Efterfølgende fik jeg ryddet ud i køkkenskabene og fik vasket dem alle. Nu skal jeg så lige have fundet de sengesæt frem, som jeg ikke kommer til at bruge mere - og så går turen til Næstved.

Varmestuen ligger på Blegdammen 3 B i Næstved – der kan parkeres på Omøvej.
De har lukket mellem kl. 12.45 og kl. 16.00 – åbent resten af døgnet.

Ingen kommentarer: