søndag den 25. maj 2008

nu kan det ikke blive værre

har jeg tænkt mange gange - men det kan det!!!
Først tømte DS sit hus for at leje det ud, mens han er på Maldiverne - mange ting blev flyttet til vores hus - og på loftet!!
Så døde min fru moder 18. februar 2007 - og mange ting blev flyttet til mit hus!
Nu var Søren så hjemme på ferie i uge 20, og kasserne fra loftet blev flyttet ned, gennemgået og sorteret - og nu har jeg 3 kasser porcelæn, glas og køkkengeråd i frontværelset - og 2 kasser engelske bøger i stuen!
Så gik han i gang med de 10-12 flyttekasser fra mormor, som har stået i laden det seneste år. Alt blev pakket ud, vurderet, fotograferet og atter pakket ned - og der står nu en stor flyttekasse i stuen med det muselmalede kaffestel, min farmors stolthed i gartnerboligen på Oreby ved Saxkjøbing. Det skal så vente på, at et speditionsfirma kommer og pakker det "selv" og transporterer det til Houston, Texas.

Derudover blev Søren og jeg enige om at flytte en gammel 2-personers sofa fra biblioteket til "karlekammeret" og fjerne sengen der - idet der nok ikke kommer nogen, som skal sove der længere. Dermed blev der plads til min fars store, gamle egetræsskrivebord, der har ikke har haft godt af at stå i laden i næsten 2 år. Det indebærer også et behov for mig til at gennemgå papirer m.m. for at få ryddet op - og så håber jeg så bare på bedre tider - hvor ville det være skønt med orden i huset!!

Ingen kommentarer: