fredag den 28. december 2012

julefrokost på matriklen

 2. juledag er det efterhånden blevet en - dejlig - tradition, at vi får besøg fra Møn. I år blev formiddagen lidt hektisk for "yours truly", idet jeg havde glemt at hente de smykker, Inge Godt, Harvig, har lavet til Lillian - men det blev også klaret - og jeg fik samtidig min 25-års Sct. Georgs Gilde nål med også - de findes nu-om-dage kun med en elendig nål - jeg fik sat "øje" på, så jeg kan bruge den i en kæde.
Bordet blev dækket som vanligt med rød dug med guldengle, mine hvide engle med lys - samt jule dekorationen, og der blev serveret hvid, røde og karrysild, rejer og laks.
Derefter and, medister og flæskesteg med rødkål
Gemalen beklagede sig over, at der ikke bliver spist "noget" nu om dage - men så er der nem mad i juledagene, hvor der er vagt i Café Stevnen. . . . . Lillian medbragte hjemmesyltede (stevnske) rødbeder - lækkert!

Ingen kommentarer: