fredag den 8. oktober 2010

ferie

- har jeg snydt mig til.
Ubevidst havde jeg lige lagt lidt extra tøj i kufferten søndag morgen - og efterhånden vågnede lysten til at blive - bare lidt længere - først til tirsdag . . . . og så til onsdag. Det er vanskelligt at få luft i kalenderen til at komme af sted, men nu var jeg jo der - og så var det jo bare at melde afbud til diverse møder/pligter . . .

Søndag aften kæmpede jeg for at holde mig vågen til kl. 22 - og så sov jeg næsten uafbrudt til kl. 8 mandag morgen . . . Efter at have tændt for varmen/gasovnen - det er jo et SOMMERhus - ikke et fritidshus - lavet kaffe og kommet i tøjet, så holdt jeg fri til ca. 10 og hyggede mig med en medbragt bog - og strikketøj Efter digitaliseringen af tv-signalerne, kan vi ikke længere se TV, men høre radio kan man da - og det var så afslappende - dejligt!
- og dejligt at sidde lige så stille og fundere over livet - og over, hvor lidt der skal til, for at det bliver surt - f.ex. kan 14 personer sidde og snakke hyggeligt, stille og roligt - der er plads til, at alle kan få fortalt om dette og hint - og underligt, at blot en enkelt person så kan ødelægge hele stemningen ved med meget høj stemme bedrevidende overdøve alt og alle. Men det er vel også fair nok, når man nu er den eneste, der ved bedst om alt. . . .
Nordaltanen var blevet repareret, rækkeværk var sat fast, der var udskiftet en del brædder og stolper, så det ikke længere er spændende at færdes der. Det extra flethegn mod haven havde jeg ikke ønsket igen - men det havde DH aftalt - og det giver jo også læ mod øst. Næste år skal der så males - og så bliver det nydeligt.
I løbet af mandagen fik jeg slået græsset og luget (fyldte 5 sække med ukrudt) - og jeg fik fortsat med at fjerne træpaneler i stuen, så DH kan få muret op og malet næste gang - tja, det bliver jo nok næste år . . . .
Tjørnen, som er kommet af sig selv, fik jeg stammet op og klippet til - der er brug for enten en stige eller en højere person til at tage det sidste i toppen. Området mod diget blev ryddet op, så nu ser det nydeligt ud - delvist! fjernelsen af snerlerne afslørede dog, at her mangler der nogle søm/skruer eller et nyt hegn
Tirsdag formiddag kørte jeg til genbrugsstationen med sække med ukrudt og træpaneler - samt det rustne vasketøjsstativ - så får jeg da også lidt for de penge, man SKAL betale for benyttelse, hvad enten man gør det eller ej . . . .
Tilbage ligger større grene, som en nabo måske vil have til brænde.
Tirsdag eftermiddag fik jeg luget inde i haven - det blev til endnu 3-4 sække ukrudt, som jeg - sammen med den sammenbrudte Flymo - havde med til genbrugsstationen onsdag, da jeg - trods alt - vendte bilen mod den hjemlige matrikel - og de opgaver, der stadig lå og ventede - de løser sig jo ikke af sig selv . . . .

Ingen kommentarer: