onsdag den 25. august 2010

sommerhus igen - og garnaflevering

søndag den 15. august gik turen atter til sommerhuset. Den nye el-græsklipper var monteret, og uden opsamleren kan den nemt transporteres. Karen kom forbi med en stor pose garn, og jeg havde i den forløbne uge benyttet lejligheden til at gennemgå stort set alt mit garn og komme alt det, jeg ved, jeg ikke vil anvende, oveni posen - det blev ret meget garn!!! Posen kom med i bilen, og vi kørte forbi en rokker-garncentral i Ejby og satte den af.
Af grunde, jeg ikke her vil komme ind på - da det hemmelige rokken-politi læser med her - er jeg ikke længere med på rokken.dk - men garnet kan de da få.
Den nye græsklipper kan stilles i højder fra 2-7 cm - vi stillede på 5,5 og den kørte som en drøm gennem alt græs søndag aften. Mandag regnede det, men DH fik revet det afklippede græs af. Vi fik talt med Grøn og Rosas haveservice, prisen er forhøj til fast aftale - men de kom med et fornuftigt tilbud på nyt rækværk på sydaltanen, så det takkede vi ja til - arbejdet blev udført i sidste uge, og jeg er spændt på at se resultatet, når jeg kører hjem fra Dansk Patchwork Forenings træf 2010 i Skærbæk på søndag.
Vi havde planlagt at blive til tirsdag eller onsdag, og da DMI sendte gul allert over Fyn, pakkede vi sammen tirsdag formiddag og kørte hjemad - det var en lang og streng tur i styrtregn - men det var godt at være hjemme inden myldretrafikken.

Ingen kommentarer: