onsdag den 23. september 2009

Strimmel-taske kursus i Køge

Onsdag den 9. og 16. september havde jeg meldt mig til et kursus i taske, syet af jelly-rolls - med undervisning af Dorthe Jollmann.
Egentlig kunne jeg jo selv have skåret 10 strimler 2½" brede - men det er jo lettere blot at købe sig fra det - så det gjorde jeg

Undervisningen var fra kl. 13-16 - og efterfølgende kan jeg konstatere, at med mindre man har syet en hel del mellem de to undervisninger - så er det for kort tid.


Dorthe vist og fortalte - og vi gik i gang med at sy strimlerne sammen til et stykke - derefter strøg vi termofoer på begge sider med bagepapir over - det skulle forhindre, at det kryber senere.

Dorthe havde lavet et sindrigt mønster - og vi nåede alle at få skåret stykket ud - for det var slut for første undervisning
Jeg nåede at få quiltet stykket før næste undervisning - og lagt 2 lag vliseline i bunden

Andre kunne vise frem, hvad de havde fået ud af de trekanter, der var skåret væk - en havde syet en fiks taske


- en anden 2 toiletpunkg

- og så syede vi ellers videre - bund - tasken blev syet sammen - stykke foroven syet og quiltet - volumenflies på foret - lomme til flaske o.a. - lynlåsstykke - og snore til hanke - hu-hej

og Dorthe for rundt fra den ene til den anden og forklarede

Taskerne blev meget forskellige og alle spændende









her er min, som den så ud, da kurset var forbi
i dag - onsdag mangler jeg blot at qulte hankene mellem snorene, håndsy tasken til foret - og sy knapper i :-)


- og der blev målt ud af bæltebånd - vliseline - snore - termofor


Dorthes første taske - lidt større og i japanske stoffer







På sådant et kursus er der jo også somme tider "sidegevinst"
En af deltagerne havde på DPF træf i Roskilde - hos Quiltefant - købt denne Amy Butler Organiser - til kr. 139!!!!!

Sådan en måtte jeg bare have - og jeg var heldig, at der lige var en tilbage - og den befinder sig nu her på matriklen :-)

Ingen kommentarer: