mandag den 7. september 2009

høstfest i byen


Første lørdag i september siger traditionen høstfest i vores lille by - Bestyrelsesposterne går på skift, og i år var det vores tur til at lægge hus og ikke mindst have til.
For nogle år siden blev det besluttet at investere i et telt/en pavillon - og fredag aften kom Jens og Jan og satte det op.
Vejret tegnede ikke godt - efter en hel sommer med sol, sol og atter sol, var det nu regn og blæst.
Lørdag morgen lagde jeg duge - hhv. pink og mørkegrønne - på bordene - og lavede masser af kaffe, og så var vi klar. Lis B havde købt rundstykker - og kl. 10 kunne vi så
bænke os og nyde kaffe og rundstykker med ost og marmelade

Traditionen tro - igen - er der 5 forskellige lege/konkurrencer
i år var det pilespil med kæmpepile





Vi havde lånt Ebbes keglespil á la Andelslandsbyen Nyvang




Som altid er der skydning - det lykkedes mig at ramme skiven een gang - på 3!!!!!

Min fremtid ligger absolut ikke i skydning . . . . .

- og så var der petanque på meget ujævn græsunderlag - men der var jo lige vilkår får alle deltagere - og det var morsomt
- ikke uvæsentligt!!

Til slut var der Kongespil - jeg havde så travlt med at spille, at jeg ikke fik taget nogle billeder :-)


En ølbænk var også sat op
og endelig nåede vi frem til frokosten - alle havde medbragt en ret til fælles buffet - jeg havde bage rugbrød fredag aften, dertil havde vi sild og æg - og en stegt lammekølle






Lis stod for præmieuddelingen - så godt som alle vandt et eller andet - Ebbe vandt en stor pose hundetørfoder for sit bidrag af spil - De har ikke hund - men Dooley og Diana kommer tit på besøg :-)
Sidst på eftermiddagen blæste det mere op, så Jens måtte holde på stængerne . . . .



Om lidt bliver der stille . . . .
og Felix øjnede lige en dejlig kasse - tømt for rundstykker
- til en lur

Ingen kommentarer: