torsdag den 16. april 2009

Sommerhus opstart

I går var det endelig en ledig dag, så vi kunne køre i sommerhuset. Det er lidt besværligt, så længe, vi er nødt til - af hensyn til rævene - at lukke fårene ind hver nat.

Så vi kørte hjemmefra godt 8. Jeg valgte at følge vores nye GPSs anvisning og drejede så fra motorvejen ved afkørsel 49 - som fører forbi Bilka og Rosengaardscentret. Jeg havde hørt rygter om byggeri af et nyt, stort Ikea - og hvis det skal fylde hele den store bygning, der er i gang, så bliver det ikke noget lille Ikea!! Det betød så også, at der var afspæring og indsnævring af vejen - men også at vi så fik tid til at se det :-)

GPS Magda ville ud til Nyborgvej - og minsanten om hun ikke ville videre ad Benediktesgade til Albanigade - det ville jeg så ikke, for hvad var så sparet??
Så jeg drejede til højre forbi Sct Georgs børnehaven, hvor en tidligere skolekammerat boede - videre forbi der, hvor Nillers far havde slagterforretning - og hele tiden havde GPS Magda travlt med at beregne nye ruter!! men jeg valgte så Kochsgade og Bredstedgade og ned omkring havnen. Vi har ellers "altid" kørt ad Ejlstrupvej forbi der, hvor Fyens Konservesfabrik lå - så det var da godt nok en oplevelse at se alt det, der bliver bygget ved havnefronten.

Da vi ca. 10.30 nåede frem til sommerhuset, var vi noget spændte, for vi havde ikke været der siden november - men der ventede os en dejlig overraskelse, for i år for første gang i mange år, havde der ikke været vand oppe i badeværelse m.m. i underetagen!! og i stuen var der ikke faldet noget loftpuds ned!! dejligt.

Normalt har vi startet med at sætte alle møbler i stuen udenfor og så vaske alt af - men efter en lille diskussion besluttede vi at koncentre os om værelserne - så madrasser, dyner og puder blev smidt udenfor og luftet.

DH fik båret havemøblerne op på begge terrasser og ikke mindst gjort rent i badeværelse og gang - der er altid mange - og STORE - edderkopper der, så det er absolut hans job.

Jeg fik foruden støvsugning og vask af bestik og porcelæn i køkkenet, skåret vissent af på trappen og beskåret Nina Weibull roserne. Vores græsmand vil slå græsset i week-end'en - så nu kan det ses, at vi er kommet i gang.

Vi kørte fra sommerhuset kl. 15.30 - og til kirkegården med påskeliljer - skulle så lige kigge hen til Onkel Ruddy og fætter Karsten - og fandt så ud af, at Tante Inge var død 18. februar 2009 - lidt mærkeligt, at det skulle ske på min mors dødsdag - men 2 år senere. Tante Inge blev 99 år!!

Så gik turen via Bilka og hjemad. Vi har den aftale, at DH kører på Sjælland - og jeg på Fyn - men som regel kører jeg hele vejen hjem - det gjorde jeg også i går - så jeg var godt nok lidt træt, da vi kom hjem ca. kl. 19. Vi valgte at lukke fårene ind allerede kl. 19.30 - det er lidt sjovt, at DH kan gå ud og lukke for el - og der sker ingenting - alle fårene står bare og glor på ham. Men når så jeg kommer, går de alle ind i stalden!! - ja, ja - nogle skal da hjælpes :-)

Ingen kommentarer: