søndag den 15. juni 2008

International Strik i offentlighed dag

Jeg har på en anden blog lært, at jeg - omend utilsigtet - er "klump-blogger"

- og jeg må med skam bekende, at tiden p.t. løber fra mig.
Livet er inddelt i arbejde, køre bil, spise og sove, og energien er stort set ikke til andet. I dag kunne jeg med rædsel konstatere, at jeg ikke kun har 9 arbejdsdage tilbage, for min kontrakt løber ikke til 1. men til 4. juli - suuuk!!

I går lørdag den 14. juni var det international strik-i-offentlighed dag. Vi var en del, der mødtes i København fra 13-16.30 i haven ved Kunstindustri Museet, hvor også Grønnegårds Teatret har hjemme. Der blev snakket og grint og strikket en del.
Der var lovet regn, og det var da også mestendels køligt, men først ved godt 3-tiden kom regnen, og vi trak indenfor. Det blev en lang dag, jeg kørte hjemmefra lidt efter kl. 10 efter at have gået tur med Diana - jagtens gudinde. DH er i Sverige med hjemmeværnet - på venskabsbesøg i Kolbäk/Halstahammer - som så mange gange før. Bussen kørte fredag kl. 6.30 - og de vender hjem igen mandag aften ved 18-tiden.
Fredagen gik med oprydning, og selvom ikke mange andre vil kunne se det, så skete der meget i bibliotek og stue i løbet af dagen - dejligt!!
Siden sidst har jeg færdigsyet endnu 4 krusunderlæg med blå blomster applikeret. De er - meget forsinket - sendt til 3 finske og 1 svensk medlem af min QS fødselsdagsgruppe. Vanen tro er der danske fødselsdagsflag på bagsiden.
Også min Bitte/Etta er jeg blevet færdig med - rosa Dunlin - den blev stor nok endda til mig - midterstykket blev for bredt. I tirsdagens strikkecafé i Café Gimle, Store-Heddinge, blev det foreslået at sy en tynd elastik i kanten - og minsanten om det ikke virkede - og så gjorde jeg det samme ved en bluse, jeg strikkede sidste år, og som også efter min smag var for casual/vid i halsen.

Jeg strikker på en Karen Noe feriebluse i limegrøn hør og blågrønt merc. bomuld - det går hurtigt. Dertil applikerer jeg indimellem jordbær på et krusunderlag. Så det bliver da til lidt indimellem.
I dag havde jeg en dejlig oplevelse. Jeg er forholdsvist nyt medlem af Red Barnet Køge Lokalgruppe - og i dag skulle vi indsamle tøj, sko og legetøj til et børnehjem/værested for børn i Upernavik, Østgrønland. Det skete ifm. familiegudstjeneste i Ølby Kirke. Kirken er ret ny og moderne - og ved stolene var ophængt en mængde gule, orange og røde baloner i elastikker. Der var dåb, barnet blev døbt Josephine - efter at alle børnene havde hente vand fra køkkenet til døbefonden - og gudstjenesten sluttede i atriumsgården med, at alle ballonerne blev sendt på flyvetur.
Der var i den forløbne uge lovet regn - men her på Stevns bliver det ikke til meget, og jeg har tændt op i ovnen de fleste aftener. Til aften i dag fik vi dog en voldsom tordenbyge, men den havde så travlt med at blive færdig hurtigt, så det var ikke rigtigt noget, der battede.

Ingen kommentarer: