onsdag den 25. juni 2008

Min computer er død!!!

ak og ve - at være uden computer i et par uger er ikke til at bære. Jeg fik min computer for 1½ år siden, og jeg mente, at skønt det var en renoveret udgave, så ville den vare "min tid ud"

Det gjorde den ikke! først var den vanskellig at starte og slukke - men jeg er jo tålmodig, så det gik - så annoncerede den datafejl: cyklisk redundance - og endelig nægtede den at åbne outlook.

Nu er det jo sådan, at hele mit liv ligger på computeren, og jeg skriver ikke ud - for det er jo ikke nødvendigt, jeg kan altid finde det - det kunne jeg så ikke alligevel.

Det forlød først, at det var en virus, som jeg så havde fået for første gang - men det var meget værre, idet harddisken var ødelagt! Den var 5 år, og det er øjensynligt den alder, sådan en kan nå - tjaaa, så blev man så meget klogere.

I går var jeg så i Bilka og købte såvel en stationær som en bærbar - den sidste er den, jeg skriver på nu. Officepakken, som kun indeholder word, excel og outlook kostede en mindre bondegård, dvs. 4.300 kr., og nu er jeg meget spændt på den version, om den er meget anderledes end XP

Min IT-ven forsøger at kopiere så meget som muligt over til den nye computer - forhåbentlig også outlooks adressekartotek. Men så mangler jeg lige Front Page til hjemmesiderne - og alle de andre programmer, der er kommet hen ad vejen - godt, at jeg snart bliver pensionist :-)

Ingen kommentarer: