søndag den 6. april 2008

uge 14/2008

Lørdag måtte vi konstatere, at "glæde og sorrig tilsammen vandre" - Idas gimmer var ingen steder at finde - og den eneste årsag må ligge i, at naboen ikke længere har sine grise på friland - og dermed må rævene søge andre fødemidler :-(
Det er jo sådan, at "københavneren" tænker, at der er så dejligt ude på landet, lad os flytte derud og lave det hele om! - og ÅÅHH hvor er de bare søde de ræveunger, de sulter sikkert, vi give dem lidt mad - dermed er der flere munde at mætte
- undskyld det sure opstød, men det er så ærgerligt at miste et kært lille lam på den måde.

Men glæden kom også lørdag, idet 2-sock fik 3 gimmere - hvis i ser efter, er der faktisk 3!! - og søndag fik Ingrid også 3 gimmere - så nu mangler vi bare Sonja - og Dagmar - Dagmar er en gimmer fra sidste år, så det varer - måske - lidt endnu. Normalt kan fårene selv vælge, om de vil være ude eller inde - døren er åben - men nu skal i det mindste lammene ind!! Det er vanskelligt, for den erfarne 2-sock ved godt, hvad det betyder at blive gennet ind - enten skal man klippes - eller også forsvinder lammene!! så det lykkedes kun at få lam og mødre ind - Sonja, Dagmar og Axel må så blive ude, vi kan jo heller ikke have for meget uro omkring de små.

SuperKarla er ikke kommet en firkant videre de 11 siden sidste søndag


- til gengæld har jeg strikket min jazz-variation færdig - og er ikke fornøjet med den - forkanterne ruller - jeg ved ikke, hvad jeg lige skal gøre ved det??
og retrillerne for oven ar ærmemanchetterne burde have været grønne!!



jeg har strikket lidt videre på min Bitte/Etta, dvs Bitte med kort ærme, her er jeg nået på den anden side af halsen ...

Dunlin er kvaliteten - og jeg er sikker på, at den bliver lækker til sommer, selvom vi ikke længere skal til Maldiverne - men der er sikkert også varmt i Houston - for slet ikke at tale om Stevns til sommer :-)


Jeg er begyndt på et ryste-sjal på pinde 15 - garnet købte vi i Vissenbjerg - Danmarks bedste håndarbejdsmesse !!

og jeg har startet på en halstørklæde i det tykke gotlandsgarn - efter en opskrift, jeg købte lørdag på messen i Roskilde.
5 ret, slå om, 1 ret, slå om, 5 ret, 1 løs af, 2 ret sammen, træk den løse over, 5 ret - det skulle efter sigende være et gammelt mønster, men jeg ved ikke hvad det hedder. Tørklædet er til DH, så må vi håbe, han kan lide den bordeaux, der lige var til rest efter endnu en hindbær nederdel til Kaya - ellers kan det vel sælges.
Billedet blev lidt mørkt - men det må være til en anden dag, nu er det lige straks sengetid.
Ellers er søndagen gået med sortering i bilag efter min mor, der døde 18. februar 2007, mens vi var på Maldiverne. Jeg troede, at der måtte gå 1½ år til endelig afslutning, men det må der ikke!! 1 år - og så har man 3 måneder til at afslutte, så nu er der møde hos advokaten på tirsdag!
Det er utroligt, at man altid udskyder ting - men jeg kan da også undskylde mig med, at jeg arbejder 40+ timer om ugen p.t. + transport til 2 forskellige arbejdssteder, dermed overholder jeg ikke 11-timers reglen - de fleste dage er jeg hjemmefra i mere end 11 timer - og det er ikke i orden for gamle koner som mig!!!
Beklager jeg mig til DH, konstaterer han blot, at han ikke forstår, at jeg ikke, når jeg HAR modtaget mit efterlønsbevis, hygger mig i sofahjørnet - det må jeg lige tænke over!!!

Ingen kommentarer: