onsdag den 10. juli 2013

WWOOFer på besøg

først på sidste uge fik vi en henvendelse fra en 26-årig amerikaner, som gerne ville besøge os som WWOOFer. Han  befandt sig i Dresden - og vi accepterede naturligvis.
Fredag rejste han fra Berlin til Warnemünde, færge til Gedser, bus til Nykøbing Falster,
tog til Næstved, og til Køge - og til Store-Heddinge - en lang og besværlig rejse. Han havde planlagt at ankomme 00.31, men var en time for tidligt. Heldigvis havde vi skrevet sammen flere gange - og jeg havde hver gang skrevet "Spørg" - det gjorde han så også i Store-Heddinge, hvor en fremmed ringede til os og spurgte om vi manglede en amerikaner - og jeg hentede ham ved stationen.
Vi ville gerne have malet på fårenes hus - og han var villig - i skrivende stund (onsdag) er alt træværk blevet malet. Han har dog også set meget på Stevns: Lørdag kom Pia forbi, hun blev og spiste kylling med nye kartofler fra køkkenhaven, "brun sovs" og salat - og om aftenen kørte hun med til Stevns Klint, Højerup Kirke, Mindelunden - samt Mandehoved. Søndag middag kørte jeg ham til markedsdag i Rødvig, hvor han hyggede sig, medens jeg havde vagt i Café Stevnen. Tirsdag formiddag (mens jeg var Vestens Bedste i Børnehaven) kørte gemalen ham til Stevnsfortet, hvor han var på egen hånd, før han gik de ca. 3 km hjem igen. I dag var der besøg af Dagbladet - og i aften kørte gemalen ham til Gjorslev. Han forsøger at finde en ny WWOOF vært i Sverige, men foreløbig har ingen svaret, men han er velkommen at blive lidt længere - her er opgaver nok, der venter i kø på at blive løst - og han er meget høflig, positiv og god at have i huset ;o)

Ingen kommentarer: