søndag den 30. marts 2008

Week-end'ens pelskursus


Vi har haft Gotlandske Pelsfår siden 1992, og det er blevet til en del lammeskind gennem årene. Jeg har de seneste 13-14 år næsten hvert år deltaget i pelssynings kursus hos Hanne i Uldbutikken, Everdrup, men efter nogle dårlige oplevelser opgav jeg at sy på pelsmaskinerne. Derfor er såvel min pels, DH's og mine veste samt diverse vanter og huer m.m. blevet syet i hånden - og det har jeg egentlig haft det fint med :-) Men i dag, søndag, var vi kun 3-4 på kursus og så skulle det være, mente Hanne, så jeg blev sat til at sy boa'er på pelsmaskinen - det var godt nok en AHA-oplevelse - jeg kunne jo godt - og boa'er, som det har taget mig uger at sy i hånden - jeg fik lige syet 4!! - så nu må jeg jo åbne en gårdbutik!! - indimellem fik jeg syet et pandebånd, en baskerhue færdige - og jeg fik startet på en fåre-pude - den er jeg lidt spændt på, for det åbner helt nye muligheder - bl.a. måske en fåre-taske, ja,ja.

Ingen kommentarer: