lørdag den 6. august 2011

besøg fra Bangladesh

Onsdag morgen klokken 7 landede flyet fra Gulf Air via Bahrein i Kastrup - og med var DS og DDIL - dejligt at få besøg. DS skulle lige til et møde i København kl. 16 - så resten af dagen gik med udpakning og opsætning af seng i værelset (jeg ligger jo i den extra seng i Biblioteket)
Onsdag formiddag bad jeg DS om lige at klippe nogle visne roser - og også en del figengrene tilbage - og det førte en masse med sig: pludselig var de begge i fuld sving - og der blev renset og ordnet på såvel den overdækkede som den ikke terrasse - og alle de hvide plastikstole blev vasket af. Jeg håber snart, at nogle af stolene bliver placeret rundt omkring på matriklen, så jeg kan sidde ned og luge . . . .
Vinteren var mere end hård ved bedet med Hortensia, så i foråret gravede jeg huller, fyldte disse med Rhododendrum spagnum og plantede, hvad jeg havde af Hortensia i diverse krukker. Kun een blomstrer: Alba, der er avlet på de gamle sorter, og med disse fantastisk store blomsterklaser - men resten vokser fint op og forhåbentlig klarer de vinteren
En have uden Phlox er et flop, læste jeg en gang i Haven - og det skal da ikke ske her på matriklen: Billedet kunne være bedre - er taget på afstand og med zoom - men de er da flotte. Til venstre Georginer, som endnu ikke blomstrer.

Ingen kommentarer: