lørdag den 15. september 2012

sommerhus

 Lørdag løb gemalen tør for argumenter - eller også havde jeg kridtet skoene ekstra omhyggeligt . . .
DMI lovede dejligt tørvejr - og vi startede derfor bilen for at køre mod nordfyn.
Klart vejr  og sol - men selvom jeg flyttede hynder og dug udenfor, var der dog ikke mange stunder til at sidde stille - for haven "RÅBTE" af mig.
Hjemmefra havde jeg tjekket, at genbrugspladsen i Otterup var åben alle dage fra kl. 10-17 - søndag dog kl. 10-16
Bagboen hævdede, at efter 1- september var der ikke åbent søndage - og så er det dejligt at have SUS, som - selvom hun leger med drager på Rømø - kan komme på nettet og bekræfte - at, JO, der er åbent søndage også. Så jeg fyldte 5 sække med ukrudt, fik dem på bagsædet - og tæpper, hylde- og rosengrene i bagagerummet - og søndag gik turen så til Otterup - der er trods alt kun 14 km, så turen kunne klares på under 1 time

Indenfor gik der nogen tid med at få alle ting på plads igen.
Pelargonierne klarer sig fint - faktisk var der endnu vand i nogle af potterne fra DS og DDIL var der. Jeg mangler stadig at fjerne træpanelerne på væggen mod vest - men det bliver så heller ikke i år 
 og det bliver så heller ikke i år, at jeg får hylder over vinduerne, påmonteret gardinstænger - og gardiner for vinduerne - men Rom blev jo heller ikke bygget på en dag.
men jeg fik nye puder i sofaen - en broderet og monteres af hende sæl' - og en købt i Bangladesh, håndbroderet - og KØBT af hende sæl'
og jeg fik syet nyt betræk til gyngestolen . . . . .
Mandag morgen var skraldespanden tømt - og jeg fik atter fyldt den - og 3 sække med ukrudt samt flere grene - samt tæpper fik jeg kørt til Otterup - jeg var der kl. 10, hvor de åbnede og var tilbage i sommerhuset, hvor bilen blev pakket - der blev lukket for vand og el - og vi kørte hjemad kl. 11.15 - lige med et kort stop i Bilka, hvor der blev indkøbt nye hjemmesko og gummistøvler til gemalen. Vi var hjemme på matriklen ca. 14.30, lige i tide til, at jeg kunne få et bad - og hente tvillingerne i SFO'en . . . .

Ingen kommentarer: