onsdag den 7. september 2011

ArtQuilt udstilling

Søndag var der fernisering i udstillingslokalerne ved Stevns Fyr. Joan Jensen skulle udstille ArtQuilt. Joan og jeg syede sammen i Valløpigerne omkring 1990 og har rejst sammen til EXPOs i Europa og i 1994 med Hanne Wellendorph til Houston, så jeg skulle naturligvis kigge forbi - især, da dagen også var Joans fødselsdag og jeg medbragte naturligvis en lille gave.
For første gang forsøgte jeg med at køre bil, der kunne ikke ske så meget, når jeg valgte de små veje, og fyssen havde sagt, at hun ikke se noget i vejen for at jeg kunne køre - og det gik så godt!!
Der var vin, vand og chips - og Mogens Haugaard åbnede udstillingen.
Joans indgang til ArtQuilt var en udstilling hos Madam blå i 1998, hvor temaet var fra sangen Septembers Himmel er så blå, og Joan valgte linien "så rig er årets sidste flor, oktobers offergave - baggrunden bargello. Jeg havde valgt "de røde æbler løsner let"

"Redningen" fra temaudstillingen Eventyr er fra historien om de 11 vilde svaner
"og dansen går" - et musisk udtryk i ARTQUILT -
starten var trykket til venstre med 2 kongelige balletdansere. Chenillen foroven = Scenisk baggrund
Bargelloen for neden = Musikkens rytme og svingninger
Snorene forneden = Triangel, fløjter etc.

Et vindue i Store-Heddinge Kirke, hvor Joan adskillige gange har sunget - her er kig ud på stynede popler


"I fuld blomstring" fra en udstilling på Greve Museum over gamle ting.
Joan blev inspireret af dekoration på gammel stol, derfor: Stolus Fantastika er en blomsterart, der blomstrer flere gange om året - og det kan man stole på.


"Guderiget"
Fra temaudstillingen Fra Runer til moderne quilts

Jeg har valgt at vise lidt fra udstillingen, der er værd at køre efter

Ingen kommentarer: